Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w serwisie, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies (tzw. ciasteczek) na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.   ZAMKNIJ !

11 sposobów by usprawnić swoje życie seksualne Marzec 04, 2013    100067 odsłon 82 wyróżnienia   Wyróżniam!
Chcesz pomóc w rozwoju portalu?
Informacja prawna

11 sposobów by usprawnić swoje życie seksualne

Upływ lat zmienia twoje ciało ale ma także istotny wpływ na twoją seksualność. Spadający poziom hormonów, zmiany w funkcjonowaniu układu nerwowego i układu krążenia mogą doprowadzić do problemów seksualnych, takich jak zaburzenia erekcji czy ból pochwy.

Takie fizyczne zmiany często oznaczają, że intensywność stosunków może zostać bardziej stonowana w wieku średnim lub w latach późniejszych. Ale emocjonalny produkt uboczny dojrzałości - zwiększona pewność siebie, lepsze umiejętności komunikacyjne i mniejsze zahamowania - mogą pomóc stworzyć bogatsze, bardziej zróżnicowane, a ostatecznie bardziej satysfakcjonujące doświadczenia seksualne. Jednak, wiele osób nie wykorzystuje pełnego potencjału seksualnego w późniejszych latach życia. Przez zrozumienie kluczowych fizycznych i emocjonalnych elementów, które leżą u podstaw satysfakcjonującego seksu, możesz skuteczniej radzić sobie z problemami, jeśli się pojawią.

Zapobieganie problemom seksualnym jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Rewolucyjne leki i profesjonalni terapeuci mogą ci pomóc, jeśli tego potrzebujesz. Ale być może uda się rozwiązać drobne problemy seksualne poprzez wprowadzenie kilku zmian w stylu uprawiania seksu.

Oto kilka rzeczy, które można wypróbować w domu.

1. Dokształcaj się.

Mnóstwo pomocnych materiałów jest dostępnych na każdy rodzaj seksualnego zagadnienia. Przejrzyj Internet lub lokalną księgarnię, wybierz kilka źródeł, które ci odpowiadają i używaj ich, aby pomóc sobie i swojemu partnerowi. Jeśli mówienie bezpośrednio na jakiś temat jest zbyt trudne, możecie podkreślać fragmenty, które szczególnie lubicie i pokazywać je sobie.

2. Daj sobie czas.

Z wiekiem, twoje seksualne reakcje spowalniają się. Ty i Twój partner możecie zwiększyć swoje szanse na sukces, znajdując spokojne, wygodne ułożenie, mogące być dowolnie przerywane w trakcie seksu. Powinniście zrozumieć, że fizyczne zmiany w organizmie oznaczają, że musisz więcej czasu poświęcić by się pobudzić i osiągnąć orgazm. Nie jest złe, gdy spędzasz więcej czasu uprawiając seks lub myśląc o nim, praca nad poprawą życia seksualnego może otworzyć drzwi do nowego rodzaju seksualnych doznań.

3. Używaj nawilżania.

Często, suchość pochwy, która rozpoczyna się w okresie okołomenopauzalnym można łatwo skorygować za pomocą cieczy smarujących i żeli. Wykorzystuj je swobodnie, aby uniknąć bolesnego seksu - problem, który może rozwinąć się w słabnące libido i rosnące napięcie w związku. Kiedy nawilżanie już nie działa, spróbuj omówić inne możliwości z lekarzem.

4. Podtrzymuj fizyczne uczucie.

Nawet jeśli jesteś zmęczony, spięty, zdenerwowany lub masz problem, angażuj się w całowanie i przytulanie, które jest niezbędna do utrzymania emocjonalnej i fizycznej więzi w związku.

5. Ćwicz dotyk.

Techniki skupiania na odczuwaniu, które seks-terapeuci wykorzystują, mogą pomóc przywrócić fizyczną intymność bez poczucia presji. Wiele książek i filmów edukacyjnych oferuje wariacje na temat tych ćwiczeń. Można też poprosić partnera, aby cię dotykał w sposób, w jaki on sam chciałby być dotykany. To daje dużo lepsze poczucie jakiego nacisku, od delikatnego do mocnego, powinieneś używać.

6. Wypróbuj różne pozycje.

Opracowanie repertuaru różnych pozycji seksualnych, nie tylko daje lepszą jakość w seksie, ale może również pomóc w przezwyciężeniu problemów. Na przykład, zwiększona stymulacja punktu G, który występuje, gdy mężczyzna wchodzi w swoją partnerkę od tyłu, może pomóc kobiecie w osiągnięciu orgazmu.

7. Spisz swoje fantazje.

To ćwiczenie pomoże ci zbadać możliwe drogi aktywności seksualnej, które mogą bardzie podniecić ciebie lub twojego partnera. Spróbuj myślenia o doświadczeniu lub obejrzenia filmu, który cie pobudził, a następnie podziel się swoimi opiniami z partnerem. Jest to szczególnie przydatne dla osób o niskich pragnienia.

8. Ćwicz mięśnie Kegla.

Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą poprawić swoją sprawność seksualną poprzez wykonywanie ćwiczeń mięśni dna miednicy. Aby wykonać te ćwiczenie, zaciskaj mięśnie, których byś użył, jeśli starałbyś zatrzymać mocz podczas jego oddawania. Zaciśnij na dwie lub trzy sekundy, a następnie zwolnij. Powtórz 10 razy. Spróbuj zrobić pięć zestawów dziennie. Ćwiczenia te mogą być wykonane w dowolnym miejscu - w czasie jazdy, siedząc przy biurku, lub stojąc. W domu kobiety mogą korzystać z ciężarków dopochwowych, aby dodać wytrzymałości mięśniom. Porozmawiaj z lekarzem lub terapeutą seksualnym o tym, gdzie je dostać i jak z nich korzystać.

9. Spróbuj się zrelaksować.

Zrób coś kojącego wspólnie, przed seksem, np. zagraj w grę lub udaj się na dobrą kolację, spróbuj technik relaksacyjnych, takich jak głębokie ćwiczenia oddechowe lub joga.

10. Użyj wibratora.

Urządzenie to może pomóc kobiecie poznać bardziej własną seksualność i pozwoli jej na pokazanie partnerowi, co lubi.

11. Nie poddawaj się.

Jeśli żaden z twoich wysiłków wydaje się nie działać, nie trać nadziei. Lekarz może często określić przyczynę twojego seksualnego problemu i ustalić skuteczną metodę leczenia. Natomiast dzięki terapeucie możesz odkryć problem, które stoi na drodze do spełnionego życia seksualnego.



Źródło

Powrót do listy artykułów

Rodzaje jednostek

Tagi